Verboden stad en Peking Eend - Reisverslag uit Peking, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu Verboden stad en Peking Eend - Reisverslag uit Peking, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu

Verboden stad en Peking Eend

Door: Allemaal

Blijf op de hoogte en volg Yulin, Rama, Dennis, Martine

16 Mei 2015 | China, Peking

Vandaag onze laatste dag in dit land vol verrassingen. We hadden nog een paar dingen op ons lijstje staan die we nog graag wilden doen:
- De Verboden Stad
- Tiananman Square
- Tempel of Heaven
- Pekingeend eten

Het zou een hele uitdaging worden om daarin te slagen....en dat werd het. We vertrokken rond 09.00 uur met de metro richting het Plein van De Hemelse Vrede. We wilden daar in de buurt ergens ontbijten maar helaas alleen maar noodles en rijst te krijgen. Dus uiteindelijk in een klein winkeltje yoghurt en zoete broodjes gekocht en op straat opgegeten.
Het bleek dat we vlakbij een ingang van de Verboden Stad zaten. Intussen hadden zich ook al duizenden vooral Chinese toeristen verzameld met petjes en vlaggetjes.

De Verboden Stad blijft prachtig ook al hebben we het negen jaar terug al gezien, indrukwekkend een complete stad in het centrum van Beijing waar vele Chinese keizers hebben gewoond. Je kunt er uren, zelfs dagen rondlopen zoveel is er te zien. Jammer dat er altijd grote groepen Chinezen voor je neus staan, dit maakt het moeilijk om mooie foto's te maken.
Ongelofelijk dat we tussen al die mensen een stel tegenkwamen die gisteren met ons op de Muur waren en een stel Nederlanders die we in The Giggling Tree hadden ontmoet.

In de tussentijd was het weer flink warm geworden en vertrokken wij richting het Plein. Tegenwoordig moet je eerst door een security check voordat je het plein op mag. Begrijpelijk maar heel slecht geregeld, we stonden er 1/2 uur in de brandende zon.
Even wat kiekjes met Mao en toen op pad naar een restaurant waarover we gelezen hadden op Tripadvisor; een van de beste restaurants in Beijing om Pekingeend te eten. We hadden weer veel kilometers gelopen en keken uit naar een lekkere maaltijd. Het bleek toch wel verder te zijn dan we dachten en belandden uiteindelijk pas rond 15.30 bij een shoppingmall waar bovenin restaurant Dadong zit. We konden een tafel reserveren om 17.00 uur.

Uitgeput zijn we aan tafel gegaan en werden verrast door een geweldig bereidde en gepresenteerde Pekingeend die ter plekke bij je tafel gesneden wordt. Het is hier een specialiteit om de eend in een soort pannenkoekjes te stoppen samen met een beetje saus en groente, heerlijk.
De serveerster liet ons zien hoe we het klaar moesten maken en smullen maar!

Nu hebben we net onze koffers gepakt en gaan zo slapen want om 06.30 vertrekken we richting vliegveld. Jammer dat deze geweldige reis vol onverwachte gebeurtenissen er weer op zit.

Dit reisverslag konden we niet versturen gisteren, internet werkte niet. Vandaar nu een dag later vanuit Zeewolde. Apart verslagje over onze aankomst volgt hierna.

• 16 Mei 2015 - 17:49

Meussen:

welkom Thuis xx

• 16 Mei 2015 - 17:53

Sylvia:

Blij dat jullie allemaal weer heelhuids terug zijn! Die Peking Eend is daar echt verrukkelijk, en zo te lezen is het in de Verboden Stad veel drukker dan toen ik er was in 1991 (gids was Peter Ustinov op de walkman). Jullie hebben echt ontzettend veel moois gezien, dat vergeten jullie nooit.
    Groetjes uit Helmond,
    Sylvia

Yulin, Rama, Dennis, Martine

Deze reisblog zullen wij gebruiken tijdens onze rondreis door China, het geboorteland van Yulin. Onze reis start op 26 april 2015. Op die dag vliegen we van Amsterdam naar Shanghai. We zullen drie weken rondreizen door dit prachtige land, waar we in 2006 Yulin voor het eerst in onze armen mochten sluiten. Onze reis eindigt op 16 mei 2015 in Beijing.

Actief sinds 08 April 2015