Fietsen door Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu Fietsen door Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu

Fietsen door Beijing

Door: Allemaal

Blijf op de hoogte en volg Yulin, Rama, Dennis, Martine

13 Mei 2015 | China, Peking

Het verslag van gisteren was niet zo uitgebreid. Dat kwam omdat we na een reis van 2 uur in een busje en 3 uur in het vliegtuig om 21.00 uur in Beijing aankwamen. Met een taxibusje naar ons hotelletje. Wij hadden een klein hotelletje in de Hutongs (de oude buurt van Beijing) gereserveerd, want we wilden graag iets meer Chinees dan een kolos van een hotel. De Hutongs zijn kleine huisjes met binnenplaatsjes en op de plaatjes zag het er heel leuk uit..........
We begonnen al wat argwaan te krijgen toen de chauffeur bedenkelijk keek bij het zien van het adres in het Chinees, onderweg werd er druk getelefoneerd en een paar keer bleek dat we verkeerd zaten. Uiteindelijk reden we een klein steegje in waar twee rode lampionnetjes brandden. Een grote rode deur waar hij op klopte en er verscheen een vrouw met en verschrikt gezicht. Het bleek inderdaad ons hotelletje te zijn.

Tijdens het inchecken bleek dat zij en haar collega beiden bijna geen Engels spraken, nog eens verschrikt zeiden ze ' you come tomorrow?'. Nee, we hadden toch echt geboekt vanaf de 12e. Gelukkig hadden we de reservering bij ons in het Chinees. Het was allemaal chaotisch, de kamer die ze ons aanwezen bleek toch niet die van ons te zijn ' sorry, sorry en veel gegiechel en excuus dat ze geen Engels spraken'. Wij waren moe en vroegen ons af wat het hier zou worden.

Vanochtend vroeg wakker, gordijnen zijn zo dun dat de zonin je gezicht schijnt. Wij hadden voor vandaag een fietstocht door Beijijng gepland georganiseerd door een Nederlandse Jenneke. Eerst met de ondergrondse naar het deel van de stad waar we haar zouden ontmoeten. Een hele blevenis want hoe vraag je in het Chinees of er ook dagkaarten zijn? Gelukkig bracht 'Hoe en wat Chinees' uitkomst.

Eerst op een terrasje ontbeten en daarna met Jenneke een prachtige fietstocht door een deel van de stad. Door oude wijkjes, langs het voetbalstadion (leuk voor Dennis vooral), parkjes en mooie gebouwen, een hele belevenis. De tocht van 18 km duurde zo'n drie uur, een leuke manier om deze stad van 22 miljoen inwoners te bekijken.

Na een ijsje en drankje op een terrasje weer hop in de metro op weg naar een ander deel van de stad. Wij hadden nl. Afgesproken met Christa, Eric-Jan en Annelyn van onze China adoptiegroep. Zij zijn toevallig een weekje in Beijing. Samen gezellig gegeten en daarna een drankje in het hotel. Yulin en Annelyn kunnen erg goed met elkaar opschieten en wat hadden de dames bedacht....logeren! Dus uiteindelijk zijn wij zonder Yulin in de metro gestapt en is Yulin blijven logeren bij hen in het hotel. Morgenochtend vertrekken we voor een dagtoer naar De Chinese Muur vanuit hun hotel en pikken we Yulin weer op.

Al met al een hele leuke dag vandaag en het hotelletje valt toch ook best wel mee.

• 13 Mei 2015 - 17:48

Oma Greet En Opa Jaap:

Hallo fietsclub,
    Het hotel met de rode lamp gaf ons even te denken(grapje), maar ja met jullie weet je het nooit. Ik (Greet) denk maar even aan onze reisjes in Argentinie.Leuk dat de fietstoer zo bijzonder was. Morgen is Yulin weer bij jullie en op naar de muur. Veel plezier en groetjes van ons.

• 13 Mei 2015 - 18:31

Etenmetstokjes:

Tjemig, wat een avontuur weer ! Veel plezier morgen,
    Coby, André, Rosa-Li en XiaoDou

• 13 Mei 2015 - 22:38

Greetje:

Hallo! Wat geniet ik toch iedere keer van het lezen van jullie reisverslagen. Wauw! Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Heel veel plezier nog en tot snel.
    Lieve groeten juf Greetje

• 13 Mei 2015 - 22:55

Miet:

Wat hebben jullie een prachtige reis met elkaar een geweldige ervaring ook voor Rama en Ylin om nooit te vergeten.We wensen jullie nog mooie dagen en weer een goede vlucht naar huis .liefs Miet

• 14 Mei 2015 - 15:30

Heike:

...18 km!!!!! Langs de straat met de verkeer? Dapper,dapper!!!! Leuk, mag ik het nr van janneke? De lucht is op dit moment oké denk ik, gelukkig!!!! Mooie stad vindt ik,eindeloos interessant! En wanneer gaan jullie Beijing duck eten? Ik persoonlijk vindt de zomerpaleis een van de mooiste en dochters in een park mensen bekijken! Hoe ze singen, dansen, of schrijven.....

• 14 Mei 2015 - 16:39

Nel:

Geweldig die straatbeelden van Beijing, niets veranderd in al die jaren was er in 1996!