Fietstocht en modderbad - Reisverslag uit Yangshuo, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu Fietstocht en modderbad - Reisverslag uit Yangshuo, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu

Fietstocht en modderbad

Door: Allemaal

Blijf op de hoogte en volg Yulin, Rama, Dennis, Martine

06 Mei 2015 | China, Yangshuo

Na het ontbijt hebben we fietsen gehuurd om een mooie fietstocht door de omgeving te maken. Je fietst hier dwars door het Karstgebergte, af en toe steek je de rivier over en dan zie je de bamboevlotjes waar je op kunt varen. Dat gaan we morgen doen, vandaag besloten we om een route te nemen waarbij we langs een grot zouden komen waar je een modderbad kunt nemen en daarna even kunt bijkomen in een hot spring. Dat leek vooral de meiden wel iets en dat was ook net de stimulans die ze nodig hadden om deze toch best pittige tocht te maken. Omdat het geregend had, konden we op de zandpaden niet overal fietsen, daar liepen we en het leek al bijna een modderbad op sommige plekken.

Het uitzicht was weergaloos en zeker de moeite waard. In de grot zagen we prachtige druipstenen en uiteindelijk kwamen we bij het modderbad. Helaas zat de bikini van Martine in de rugzak die we in het kluisje hadden gestopt (of had ze dat expres gedaan?). Zodoende gingen Dennis en de meiden het koude modderbad in en maakte Martine de foto's.
Na het modderbad dus nog even lekker chillen in het warme bronwater.

Intussen was het al 16.00 uur en hadden we flink honger gekregen. Nog een dik half uur fietsen en toen kwamen we uitgeput maar voldaanweer bij The Giggling Tree aan.
Het was een prachtig avontuur en de meiden vinden dit veel leuker zeggen ze dan stadjes en tempels bekijken!

• 06 Mei 2015 - 14:04

Irma:

Wauw, wat is het daar toch mooi zeg! Oh en dat modderbad, geweldig! Ja Martine ik denk ook dat je het niet erg vond dat je bikini nog in de kluis lag ;)
    Prachtige foto's!

• 06 Mei 2015 - 14:37

Eerin:

Hahaha leuk allemaal , nog heel veel plezier.
    Ps ik mis jullie wel hoor

• 06 Mei 2015 - 14:53

Anita:

Haha wat een avontuur. Lijkt me heerlijk om eens in zo'n modderbad te liggen :)) Jij wilde gewoon niet met je nieuwe bikini in die modderpoel Martine, ik snap het al ;)
    Het is er overigens prachtig. Mooie foto's ! xx

• 06 Mei 2015 - 15:23

Sabina:

Wat een leuke foto's van het modderbad! Het ziet er allemaal heel mooi uit, wat een vakantie! xx

• 06 Mei 2015 - 16:25

Oma Greet En Opa Jaap:

Hoi kids en paps en mams,
    De dagen worden bij jullie steeds gekker he. Dennis, de modderbaden in Spanje zijn hier niks bij. Goed om te zien dat jullie zoveel plezier hebben.
    Groetjes van ons.

• 06 Mei 2015 - 18:25

Astrid:

Martine, nu mis je wel de ervaring van een superzacht perzikhuidje door de modder! haahaa
    Je kunt misschien wel in de herkansing tijdens de tocht op het bamboe vlot. Veel plezier weer.
    doei, Astrid

• 06 Mei 2015 - 18:53

Dennis, Bianca En Yilan:

wauw wat gaaf zeg!

• 06 Mei 2015 - 21:47

Opa Dick & Oma Tonny:

Hoi Lieverds,
    Wat weer een enerverende reis, het is iedere dag weer wat anders. Nu vandaag weer het modderbad,
    met schitterende foto's als bewijs dat het echt een modderzooitje was. Jullie laten ons echt meegenieten
    met jullie verslag en de mooie foto's. Dikke kus en nog veel plezier. O&O

• 06 Mei 2015 - 22:16

Veronique:

Mooie verhalen met foto's en tja die bikini.. Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar het verhaal van morgen.

• 07 Mei 2015 - 12:56

Alexandra:

Nou dat ziet er goed uit. En dan moet jij, Martine de tocht nog maar een keertje doen. Nu met bikini. :-)

• 07 Mei 2015 - 15:03

Susanne:

Wat ziet het er allemaal super mooi uit. Toch heg anders. Bij beide reizen heb ik niet zo naar de natuurschoon gekeken. En het modderbad ziet er heel fijn uit. Dat had ik toch niet wilen missen Martine.

• 08 Mei 2015 - 14:50

Coby, André, Rosa-Li En XiaoDou:

Hallo Martine, Dennis, Rama en Yulin,
    weer een mooie dag gehad in de geboortestreek van onze Xiao ? Wij wel in Beijing, zelfs een beetje verbrand vandaag :-).
    Geen idee hoe het straatje met de lampions heet, maar ik kan de route dankzij het kaartje uit ons hotel wel beschrijven: vanaf metrostation Wangfujing loop je Wangfujingstreet in. Na minder dan 100 meter ga je linksaf een smal straatje in - het kan gewoon niet missen, er staat zo'n grote poort voor de gevels en het is er zowel overdag als 's avonds gezellig druk. Ik heb het mensen 'the market' horen noemen en in sommige boekjes staat 'asian area'.
    Als je Wangfujingstreet vanaf het metrostation uitloopt is het eerste gedeelte autovrij. Daar waar dat ophoudt is aan de linkerkant de straat die foodstreet wordt genoemd. Officieel heet 'ie anders, maar ook dat is niet te missen. 's avonds dan, overdag is er niets te beleven.
    Veel plezier en eet smakelijk !!!!
    Groeten uit Beijing,
    Coby, André, Rosa-Li en XiaoDou