Van hoge gebouwen naar hoge (Karst) bergen - Reisverslag uit Yangshuo, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu Van hoge gebouwen naar hoge (Karst) bergen - Reisverslag uit Yangshuo, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu

Van hoge gebouwen naar hoge (Karst) bergen

Door: Rama

Blijf op de hoogte en volg Yulin, Rama, Dennis, Martine

05 Mei 2015 | China, Yangshuo

Na een kort nachtje moesten we om 05.30 al uit ons bed en ons klaarmaken, onze taxi stond al klaar om 06.15 ipv 06.30. Gelukkig waren we al klaar dus op naar het vliegveld. We hebben bij Starbucks ontbeten en daarna meteen naar onze gate gegaan. We hadden daar eerst niet in de gaten dat we daar in de rij van de priority boarding stonden; maar zonder enige moeite mochten we als een van de eersten naar binnen.

De vlucht duurde twee uur en om 11.30 landden we in Guilin. Daar stond al een klein taxichauffeurtje op ons te wachten; het enige wat hij zei was ' ni hao' en hij zat meteen weer op zijn mobiel. Hij heeft daarna ook geen woord meer tegen ons gezegd.

Na 1 1/2 uur rijden kwamen we aan bij ons pension 'The Giggling Tree' in Yangshuo. Nu kon er bij de chauffeur nog net een lachje van af en wij waren aangekomen.

We zitten hier midden tussen de bergen, de bergen die je ook ziet op veel foto's van China, het heet het Karstgebergte. Het ziet er heel leuk uit hier en de eigenaren zijn Nederlanders.
Toen we aankwamen hebben we onze koffers neergezet en wat gegeten op de binnenplaats. Yulin en ik hadden zin om te zwemmen dus zijn we lekker gaan plonsen.
Ik denk dat het hier hier erg leuk zal zijn want er is best veel te doen, je kunt hier fietsen en op een vlot de rivier af. Ook kun je hier Chinese kookles krijgen of Tai Chi, kalligrafie etc.

Morgen kijken we wat we gaan doen, eerst afwachten hoe het weer zal zijn want er zijn wel onweersbuien voorspeld. Het is hier 28 graden en heel vochtig, er zijn ook heel veel muggen. Yulin is al heel veel gestoken.

• 05 Mei 2015 - 14:38

Heike:

grappig de foto's te zien omdat we da ook net waren :-) het weer is zo een beetje net als bij Ons nu .... Oh muggen! Die tip die ben ik vergeten - we reizen nooit zonder muggenspul, maar vraag naar Bij de mensen daar - die weten zeker waar je wat kunt krijgen....is Paula en haar man nog da? Ik duim voor jullie, dat het weer droog blijft - in hk was het ok maar hier in buurt in China was heftige regen....jos en birgit komen volgende week naar hk ( die waren ook bij ons huwelijk) die gaan dan ook naar 4 dagen door naar de giggling tree :-)) als het regent moeten jullie dan maar gewoon veel in her restaurant eten, die koken daar lekker! Met name de Chinees gerechten ....alles een keer uit proberen! Veeeeeeeel plezier!

• 05 Mei 2015 - 14:47

Miet:

Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin en is het een hele belevenis voor iedereen.Wat een mooie omgeving zo afwisselend en mooi weer en regen net als hier.De nieuwe bewoners zijn de blokhut aan het vol stouwen,hoeven ze dat geen twee keer op te pakken.Wij klussen ook lekker door alles gaat naar wens.nog een fijne tijd daar samen liefs Miet en Janus

• 05 Mei 2015 - 16:34

Roos :

Wat een mooie reis maken jullie toch.
    Ook fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben.
    Hopelijk reageert er iemand op de tv-uitzending.
    geniet er nog van xxxx roos

• 05 Mei 2015 - 16:56

Jeanette:

Het is erg leuk om jullie reisverhalen te lezen. Zo reizen we een klein beetje met jullie mee....
    Aan de verhalen te lezen vermaken jullie je uitstekend. Er zit een mooie balans in van: reizen: door het land, cultuur: veel nieuwe indrukken opdoen en ontdekken, recreatie en lekker genieten. Wat een belevenissen allemaal.

Wat de kinderen zich afvroegen: "Smaken de Chinese gerechten in China net zo als dat ze in Nederland smaken als je eet bij een Chineesrestaurant?" Het restaurant met de wc-potten dat vonden de kinderen geweldig om te zien.

Wat vervelend dat jullie last hebben van muggen....hopelijk hebben jullie genoeg Deet? en kunnen jullie de muggen een beetje op afstand houden.
    Ik kan me voorstellen dat het wel even lekker genieten is als je een zwembad bij het hotel hebt. En dan zo'n heerlijk Starbucks tentje.... wij zijn jaloers ;-)

Een goede reis nog verder, geniet ervan!!! Wij zien uit naar jullie verhalen......

Liefs Vincent, Jeanette, Naomi en Levi

• 05 Mei 2015 - 16:58

Oma Greet En Opa Jaap:

Hoi vakantiegangers,
    Vandaag 5 mei, de dag van de bevrijding, het waaide en regende zo hard dat de vlag +houder van de muur afvloog. Voor jullie in ieder geval mooi weer. Yulin en Rama succes voor de kookles, want dan kunnen wij een keer komen eten in jullie wereldrestaurant.
    Lieve groetjes van ons.

• 05 Mei 2015 - 18:50

Anneke:

Ohhh, wat leuk! ze hebben nu een zwembad bij de Giggling Tree. Dat was echt nog niet toen wij er waren in 2007. In dat jaar waren ze volgens mij nog niet zo lang gestart en zaten ze nog volop in de verbouwing. Ik herinner me dat je er lekker (Thais) kon eten. En met een weergaloos uitzicht natuurlijk.
    Geniet ervan lieverds !
    Anneke

• 06 Mei 2015 - 11:16

Coby.buitenhek@gmail.com, Rosa-Li, Xiao En Andre:

Hopelijk hebben jullie het daar goed naar de zin. Hopelijk toch nog mooi weer.... Hier in Beijing ook weer leuke dingen ondernomen en gaan eind volgende week, na Changzhou en Guilin ook naar de Gigling Tree.
    Groeten, CARLX

• 06 Mei 2015 - 17:18

Patricia :

Lieve mensen, wat een mooie verhalen en foto's weer. Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Zeker wel leuk om nu weer even Nederlands te kunnen praten? Veel plezier bij de kookles, om nog maar even wat extra 'spice' aan jullie fantastische reis toe te voegen. Geniet ervan!!