Afscheid van Changzhou en weerzien met Nanjing - Reisverslag uit Nanjing, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu Afscheid van Changzhou en weerzien met Nanjing - Reisverslag uit Nanjing, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu

Afscheid van Changzhou en weerzien met Nanjing

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Yulin, Rama, Dennis, Martine

03 Mei 2015 | China, Nanjing

Gisteravond ontdekten we dat we de link van de tv uitzending waar we in zijn verschenen wel konden openen op de mobiel. Dit is een Samsung, het lukte niet op de Ipad. Hierbij de link, na het gele gedeelte komt een rood balkje met pijltje daarmee start het filmpje: http://www.zhong5.cn/article-385177-1.html

Vandaag onze laatste dag in Yulin haar stad. Natuurlijk wilde ze nog graag een aandenken en wat zou het anders kunnen zijn dan de beroemde kammen van Changzhou. In het oude stadsdeel vlakbij het hotel zijn we goed geslaagd!
Daarna met een taxi naar het Quingfeng Park, aan de westkant van de stad. We hadden dit deel van de stad nog niet gezien. Er hangt een heel andere sfeer, veel hoge flatgebouwen maar vooral ook hijskranen, er wordt eindeloos gebouwd. Het park was ons aangeraden door de receptioniste van het hotel. Het was heel apart omdat er midden in het park een meer is met strand. Veel Chinese families met kleine kinderen die met schepjes en emmertjes in de weer waren. Het viel ons op dat daar heel ander soort mensen komen dan in het andere park waar we zijn geweest, dit zijn meer de mensen uit de buitenwijken.

Terug naar het hotel om onze tassen en rugzakken te pakken en weer een taxi te nemen naar het treinstation. Om 16.00 uur namen we de bullettrein naar Nanjing. We waren niet de enigen want vandaag gaan veel Chinezen weer terug na drie dagen vakantie. Dat merkten we vooral bij aankomst in Nanjing, we moesten 3/4 uur wachten op een taxi.

Hier in Nanjing hebben we een appartementje gehuurd vlakbij de bekende Confucius tempel. Bij aankomst kwam gelijktijdig Jossie aan met haar man. Gelukkig maar want het appartement was niet zo gemakkelijk te vinden. Zij wilden ons perse uitnodigen om met hen te gaan eten in een typisch restaurant van hier. Het was erg leuk om haar weer te zien en we hebben echt een klik met elkaar.

Na het eten hebben we nog gewandeld rond de Confucius tempel, heel gezellig en mooi verlicht. Overal restaurants en kleine winkeltjes. Morgen gaan we het allemaal nog een keer bij daglicht bekijken.

• 03 Mei 2015 - 16:31

Nathalie:

Een hele mooie reportage !!!
    Ik ben benieuwd of er nog reacties zijn gekomen...
    Groetjes en heb het fijn samen
    Nathalie

• 03 Mei 2015 - 16:37

Karin:

Hallo daar!
    Vanuit regenachtig Zeewolde weer met veel plezier jullie zonnige berichten gelezen. Gelijk het filmpje bekeken natuurlijk! Wat een bijzondere ervaring dit zeg, op het Chinese nieuws met zoveel foto's van Yulin. Wat fijn dat er zo"n goed contact is ontstaan met Jossie. En nu "gewoon"weer nieuwe indrukken opdoen. Heerlijk een eigen appartement, of moeten jullie dames nu ook weer de tafel dekken enzo ;-)
    en ik lees dat er veel kleine winkeltjes zijn....wat vervelend haha !
    Veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgend verslag!
    Liefs!

• 03 Mei 2015 - 16:44

Ank En Harm:

Lieve Celebrity Family,
    Inderdaad nu wereldnieuws op meerdere fronten. Er zal in de Zeewolde Telegraaf (en andere media) vast ook nog wel iets over jullie Chinese avonturen volgen! De sporen zijn uitgezet, dus nog alle kans op succes. We duimen. Nu eerst maar weer veilig op huis aan. Opa Frank is ook al weer bijna jarig!

• 03 Mei 2015 - 18:41

Julia Mocking:

Hoi Rama en familie
    Wat een mooie reis!!!
    Ik moest erg lachen om het verhaal van het toiletrestaurant.
    Veel plezier verder en heel veel succes met de zoektocht naar de ouders van Yulin.
    Xxx Julia Mocking

• 03 Mei 2015 - 20:35

Anita Rien En Eerin:

Zojuist de tv uitzending gezien. Fantastisch hoor!! Erg mooi gedaan.
    Nu hopen op een reactie. Dat zou toch geweldig zijn. Mooi verhaal weer en leuke foto's.
    Liefs xx

• 04 Mei 2015 - 10:22

Coby, Andre, Rosa-Li En Xiao:

Mooie verhalen en voor ons fijn om alvast in de stemming te komen. We hebben ingepakt en zijn ook onderweg. Veel plezier nog en doe alvast de groeten in de Giggling tree.
    Coby, Andre, Rosa-Li en Xiao

• 04 Mei 2015 - 17:05

Nel:

Wat bijzonder om zo de uitzending te kunnen zien. Nu maar hopen dat er reactie komt, wie weet.
    Groetjes en veel plezier verder.
    Nel