Een dagje cultuur in Changzhou - Reisverslag uit Changzhou, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu Een dagje cultuur in Changzhou - Reisverslag uit Changzhou, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu

Een dagje cultuur in Changzhou

Door: Yulin en Martine

Blijf op de hoogte en volg Yulin, Rama, Dennis, Martine

01 Mei 2015 | China, Changzhou

Na het ontbijt eerst naar de lobby van het hotel om te kijken of er al kranten waren...dat kon niet missen. Er waren er een stuk of zes met op de voorpagina onze foto bij het politiebureau. Op pagina zes gaat het verhaal verder met nog twee foto's! bij de receptie zaten ze al ons artikel te lezen.

Vandaag een dagje tempel. We wilden een taxi nemen vanaf het hotel naar de Tianning tempel, de hoogste tempel ter wereld. Helaas geen taxi te krijgen maar intussen was er een bruidspaar gearriveerd in een prachtige Bentley. Wij genoten van het tafereel van aankomende bruiloftsgasten, mooi opgedoft, klaar voor de bruiloft.

Wij besloten te gaan lopen en kwamen daardoor toevallig langs het huis van Qu Qiubai, een van de vroegere leiders van de communistische partij en een grote held voor de Chinezen. Prachtige gebouwen, geen buitenlander te bekennen, wel veel Chinezen want deze komende week zijn ze vrij en vandaag is het de dag van de arbeid dus overal zijn ze aan het flaneren.

Op een gegeven moment kwamen we langs een soort billboards waar kranten in hingen en ook daar kwamen we ons zelf weer tegen. Opeens zagen we ook een andere krant waar Yulin met andere foto's op de voorpagina stond. Dus nu blijkt dat twee kranten het verhaal hebben gepubliceerd!

De hele middag zijn we bij de Tianning tempel geweest, een enorm groot complex, kenmerkend voor deze stad. Op alle postzegels staat deze tempel. Erom heen het Hongmei Park, prachtig aangelegd waar veel Chinese families liepen te wandelen. Veel vrouwen mooi gekleed met enorm hoge hakken...lekker praktisch! Intussen maakten veel mensen foto's zogenaamd van de mooie bloemen maar Rama had het al lang gespot, ze maakten stiekum foto's van ons! Maar soms werd beleefd gevraagd of ze een foto met ons mochten maken.

Nu zo nog op zoek bij kiosken voor krant nummer 2 want is natuurlijk leuk om mee te nemen.
Vanavond even checken met Jossie of ze al weet wanneer de tv uitzending is.

• 01 Mei 2015 - 12:54

Rona, Wim En Sem:

Nou! Is ook niet een heel klein beetje publiciteit aan besteed! Wauw! En nu heel hard hopen en duimen voor groots resultaat. (Maar hoe dan ook eerst flink genieten van de bekendheid en grote schare fans!

• 01 Mei 2015 - 13:03

Nel:

Dit hadden jullie zeker niet verwacht,wat geweldig dat men het zo oppikt.
    Succes en veel plezier verder.

• 01 Mei 2015 - 13:54

Roos:

heey schatje

hebben jullie het gezellig daar?
    echt cool dat jullie zo vaak in de krant staan en dat jullie gewoon gefoto graveert worden.
    ik mis je echt super erg
    eigelijk hoop ik dat je snel weer trug komt
    maar doe eerst nog meer heeeeeel veeeel leuke dingen daar
    veel plezier nog

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx roos hvj<3

• 01 Mei 2015 - 13:57

Lisa!:

hey raam,
    vet coool dat jullie nu in 2 kranten staan!!!!
    alleen ik had een vraagje:op z'on foto staat yulin en waarschijnlijk een baby foto van yulin, maar waarom staat er een streep door haar ogen??
    ik hoor het wel!!!
    ik hoop dat jullie het nog leuk krijgen in die 2 weken!
    en voor de 2de keer:Mis je!!!

xxxlisa

• 01 Mei 2015 - 14:02

Nadine:

heeeeey lieve rama,
    en natuurlijk de rest van de familie.
    ik zie dat julie het NU AL naar je zin hebben wat gaaf.
    nou ik mis je wel hoor want, ik kijk nu schuin naast me naar een LEGE tafel!
    super gaaf dat jullie in de krant staan echt ik misssssssss jeeeeeeeee zo ergggggg!
    super veel plezier met je avondturen nog en ik hoop dat jullie allemaal het super leuk er nog hebben(natuurlijk wel denk ik maar ja)

veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel liefs nadine (yvon)
    kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

daaaag en nog veel plezier allemaal

• 01 Mei 2015 - 14:09

Femke:

heey raampje, had je verwacht dat Yulin in twee kranten zou staan???
    En ff een vraagje: er staat in de krant Yulins gezicht en voor de ogen staat een balkje waarom is dat zo???
    nog heeeeeel veeeeeel plezier en ik mis je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg.

xxx Femke

• 01 Mei 2015 - 14:10

Julia K.:

hoi Rama,

is het leuk?
    wij hebben ook bijna vakantie
    ik mis je wel hoor
    je hebt zo te zien al heel veel meegemaakt
    de musical gaat al heel goed
    het is stom om naar niemand te kijken voor me
    dus doe nogheel veelleuke dingen daar

toedelssssss xxxxxxxxxxx julia k. oftewel ruiten aas/jeanne d'arc

• 01 Mei 2015 - 16:18

Wouter En Ingrid:

Ha Dennis, Martine, Rama en Yulin,

Het is zo bijzonder om jullie belevenissen hier te kunnen volgen.
    Krijg tranen in m'n ogen van jullie verhaal in het kindertehuis en de mooie dingen die daarna zijn gebeurd.
    Nog een hele mooie reis en tijd met elkaar gewenst.

Lieve groetjes,
    Wouter en Ingrid

• 02 Mei 2015 - 09:27

Patricia En Rien:

Lieve Yulin, Rama, Martine en Dennis,
    Woow wat een belevenis! Wat ontzettend bijzonder dat iedereen zo meewerkt en dat jullie verhaal zelfs in de krant staat!! Jullie hadden je ook zo goed voorbereid, jullie verdienen dit zo!! Veel liefs xx

• 02 Mei 2015 - 09:37

Astrid & Herman:

Hallo luitjes,
    Volgens ons is dit niet een bijzondere, maar bijzonder bijzondere reis!
    Wie kan zo'n scenario nou bedenken?
    We begrijpen dat we vanaf nu dus BNIC ers in de straat hebben (Bekende Nederlanders in China).
    Veel plezier en geniet lekker van alle indrukken die jullie opdoen!

Groetjes,

Astrid & Herman

• 02 Mei 2015 - 12:16

Sabina, Ron, Barry En Micha:

Lieve Yulin, Rama, Martine en Dennis,

Wat maken jullie allemaal mee zeg! Wat een ontvangst en wat een medewerking van de mensen daar.
    Kunnen jullie nog wel gewoon over straat? Hihi of wil iedereen een handtekening? Geniet van jullie mooie reis, wij blijven jullie volgen.
    Veel liefs van ons