Yulin haar verhaal wordt medianieuws - Reisverslag uit Changzhou, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu Yulin haar verhaal wordt medianieuws - Reisverslag uit Changzhou, China van Yulin, Rama, Dennis, Martine Blokker - WaarBenJij.nu

Yulin haar verhaal wordt medianieuws

Door: Yulin en Martine

Blijf op de hoogte en volg Yulin, Rama, Dennis, Martine

30 April 2015 | China, Changzhou

De dag begon rustig, het zou een Relaxdag worden na alle indrukken van gisteren.......
Na het ontbijt een heerlijke kop koffie bij Starbucks gedronken. Daarna een mooie wandeling gemaakt langs het kanaal. Dit kanaal is al gemaakt tijdens de Mingdynastie om de handelssteden waaronder Changzhou te verbinden met de Yangtze rivier. Dit kanaal wordt nu nog maar weinig gebruikt, maar is wel karakteristiek voor deze stad. We zijn verrast door deze stad, in alle opzichten. Mooie oude gebouwen naast nieuwe, moderne, de stad is welvarender dan we hadden verwacht.

In de middag lekker in een parkje gezeten waar Yulin aan Rama Chinese les gaf. Daarna terug naar onze hotelkamer en opeens ging de telefoon......

Het was Jossie onze tolk. Ze had nieuws voor ons: het kindertehuis blijkt ons te willen helpen met onze zoektocht naar Yulin haar geboorte ouders! Mevrouw Liu was erg onder de indruk van de brief in het Chinees aan Yulin haar geboorte ouders welke bestemd was voor haar dossier. Ze heeft de 'Changzhou evening newspaper' gebeld en die bleken zeer geïnteresseerd om hierover een artikel te schrijven. Ook bleek dat het lokale tv station vandaag een interview heeft gehad met het kindertehuis en met de politie agent die we gisteren hebben ontmoet. Ons verhaal over de zoektocht komt op de lokale Chinese tv.

Als de wie de weer moesten we foto's aanleveren, zowel van ons viertjes alsook Yulin alleen. Daarnaast moest Yulin een tekstje aanleveren waarom ze haar geboorte ouders zoekt.

Wanneer het op tv komt weten we nog niet, maar morgen staat Yulin in de lokale Krant van Changzhou met een grote foto erbij.

Het is nog niet te bevatten wat hier allemaal gebeurt in zo'n korte tijd. Dat bovendien de hulp komt van het kindertehuis komt als een totale verrassing. Zij hebben de media ingeschakeld, iets wat wij nooit hadden durven dromen. Benieuwd wat er nu gaat gebeuren......we houden jullie op de hoogte.

• 30 April 2015 - 16:44

Ingeborg :

Wat weer een mooi verslag.Dit had je toch niet kunnen bedenken.
    We blijven jullie volgen. Liefs Zielemannen

• 30 April 2015 - 16:55

Roelof En Marijke:

Hallo Yulin, Rama, Martine en Dennis,
    Wat een mooi bericht en zo snel al, geweldig.
    Leuk dat het kindertehuis zo positief is en zoveel medewerking verleend.
    Wel spannend allemaal voor Yulin en natuurlijk ook voor jullie.
    Groetjes van Roelof & Marijke toi,toi,toi.

• 30 April 2015 - 16:55

Rona, Wim En Sem:

Hoe bijzonder! Wat een cadeautje voor Yulin en jullie. Hier vandaan hopen en duimen we zeker mee!

• 30 April 2015 - 17:43

Fam. Buitink:

Wat een fantastisch bericht!! Heel erg fijn dat zoveel mensen er blijkbaar alles aan gelegen is om de geboorte ouders van Yulin te vinden. Heel spannend. Succes en geniet van al deze mooie ontwikkelingen. Liefs Anita Rien en Eerin xx

• 30 April 2015 - 18:19

Irma:

Lieve Yulin,

Wat een leuke foto op de olifant! Ik zat daar 2 jaar geleden op!
    Veel plezier nog.

Liefs Hua-Lu

• 30 April 2015 - 18:22

Irma:

Wat een waanzinnig bijzonder dag weer. En wat spannend allemaal.
    We leven enorm met jullie mee.

Prachtige foto's ook!
    Herkenbaar met de olifant, wij logeerde daar ook in dat hotel.

Liefs Irma

• 30 April 2015 - 19:20

Marten En Heit:

Wat een dag weer voor jullie, dat het kindertehuis en de krant van Changzhou er aandacht aan willen besteden.We hopen dat jullie reis net zo voorspoedig gaat als tot nu toe.Net zo als iedereen op deze blog leven we enorm met jullie mee en kunnen we niet wachten op het volgende bericht.Tot ziens op 16 mei. Groeten en een dikke kus aan de meiden Heit en Marten

• 30 April 2015 - 19:21

Dennis, Bianca En Yilan:

wat bijzonder en mooi!xxx

• 30 April 2015 - 20:07

Nancy Polderman:

He lieve mensen,

Wat een geweldig nieuws uit China. We duimen voor jullie dat het ook iets mag opleveren.
    Dikke kuf de Poldermannetjes

• 30 April 2015 - 20:44

Mirte :

Super nieuws en leuk dat je je verzorgsters weer ziet en de anderen.
    en wat hebben jullie al mooie dingen gezien en jullie zijn er pas 4 dagen
    Groetjes Martin,Ingeborg,Mirte en Mats

• 30 April 2015 - 20:45

Meussen:

Wat geweldig nieuws. En spannend zeg !!! Zeer fijn dat ze allemaal zo hun best doen.
    En die foto's zijn prachtig. Vooral met jullie viertjes. Xx
    we denken aan jullie hoor. Xx

• 30 April 2015 - 20:57

Greet Pauwels:

Hallo Martine en gezin,
    Wat leuk dit reisverslag te kunnen volgen ! Jullie hebben al heel wat bijzondere dingen meegemaakt. Nooit gedacht dat het tehuis zo open zou staan voor een zoektocht naar bio-ouders. Zo zie je maar. We kunnen hier heel wat van leren en het geeft ons ook weer wat goede moed, bedankt. Ik kijk al uit naar het volgende verslagje, erg spannend ! Veel groetjes, Greet uit België

• 30 April 2015 - 20:59

Piet, Tiny En Jose:

Lieve Yulin, Rama, Martine en Dennis,
    wat een prachtige dag voor jullie!
    We zijn heel benieuwd hoe het verder gaat en kijken uit naar jullie volgende verslag!

• 30 April 2015 - 21:02

Jeanette En Vincent:

Spannend deze ontwikkeling!!! En wat dachten jullie...een olifant mag ook op deze reis niet ontbreken.......leuk die foto's! Hartelijke groet, Jeanette, Vincent, Levi en Naomi.

• 30 April 2015 - 21:19

Fam Snick:

lieve Blokkertjes,
    Wauw, wat een super mooie ontroerende berichten! Zo benieuwd hoe het verder gaat.
    Geniet van alles. Jullie zullen wel afgedraaid zijn van zulke drukke emotionele dagen.
    liefs van ons 5-en

• 30 April 2015 - 21:24

Ank En Harm De Boer:

De verrassingen worden steeds groter. De avontuurlijke inslag van jullie alle vier (van Martine en Dennis wisten we het al langer) zorgt voor een boeiend relaas. We blijven het vol spanning volgen. Liefs, Ank en Harm

• 30 April 2015 - 22:40

Opa Dick En Oma Tonny Blokker:

Hoi Lieverds,
    Wat een verrassend nieuws horen wij uit China. Het begint echt op een mooi Meisjesboek te lijken.
    Hopelijk komt de droom ook uit! Maar dit is ook al fantastisch hoe het kindertehuis hier mee omgaat.
    Wat fijn voor Yulin, wat zal ze trots zijn. Nu geniet nog maar lekker van de "warme"ontvangst.
    En nog bedankt voor de mooie foto's. Opa wil ook wel een ritje op zo'n olifant! Groeten en kussen van O&O

• 01 Mei 2015 - 09:19

De Eendjes:

Hallo Rama en Yulin,
    wij hebben gister de musical geoefend.
    Was leuk en iedereen heeft zijn/haar rol.
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben maar we missen jullie wel.
    Leuk dat de media jullie help met het zoeken naar Yulins ouders.
    Hopelijk krijgen jullie het nog leuk deze weken,
    en hopelijk sturen jullie nog leuke foto's

Groetjes de klas!

PS: hoezo nam je ons niet mee naar de STARBUCKS!

xxx Sarah en Eerin
    Tssssss Zoey xx

• 01 Mei 2015 - 09:27

Sarah En Eerin SHOW:

HEEY RAAMPJE WE MISSEN JE, WE WILLEN GRAAG ALS JE WEER IN NEDERLAND BENT WEER EEN SARAH EN EERIN SHOW MAKEN MET JOU DUS EEN SOORT VAN INTERVIEW .WE MISSEN JE ECHT HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ERG MIJN SCHATJE CLAUDIA EN EERIN MIST JE OOK HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ERG XXX DE MOEDER VAN YVON DE VERPLEEGSTER EN MADONNA
    EN JE LIEFSTE VRIENDIN ANITA XXX ONS DE RARE SARAH EN EERIN SHOWERS

LOVE YOU XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

VEEL PLEZIER!!!!!!

• 01 Mei 2015 - 09:28

Lisa:

Hey Raam,
    IK MIS JE SUPER ERG!!!!
    Super cooooool dat de media jullie helpen om de ouders van Yulin te vinden!!
    wij zijn nu ook bezig met de musical !!!!!!!!!!!!!
    IK MIS JE !!!

bye schatje!!

ps:heb quizzzzmaster!!! xD XD

xoxoxo lisa!!

• 01 Mei 2015 - 09:32

Ellis En Femke :

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee familie

nog heel veel plezier in China .
    En hopelijk vinden jullie Yulins ouders !!!!!!!!!!
    En we missen jullie heel erg.
    En nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier.
    En de musical gaat in volle gang en iedereen heeft nu een rol !!!!
    hopelijk hebben jullie het leuk en is het eten daar lekker ???

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Ellis en Fekme

• 01 Mei 2015 - 09:38

Femke:

heey Rama en Yulin,
    hoe hebben jullie het daar in China.
    Echt super vet dat de media gaat helpen met het vinden van Yulins ouders!!!
    Ik hoop dat ze hun snel zullen vinden.
    De rollen van de musical zijn verdeeld het is goed voorlopen.
    Ik mis je heel erg en ik hoop dat je het nog heel erg naar je zult hebben in China!!!

I MIS YOU!!!!!

xxxxxxxx Femke

• 01 Mei 2015 - 11:28

Gré Van Der Weij:

Hallo!
    Wat een fijn bericht,
    De spanning loopt op.
    Mooie foto's van gelukkige mensen.
    Houen zo.
    Groeten en lfs,Gré

• 01 Mei 2015 - 12:14

Christa , Eric En Annelyn:

In één woord geweldig!!!!
    Liefs van ons

• 01 Mei 2015 - 13:47

Greetje:

Hallo familie!
    Wat bijzonder! Kippenvel krijg ik er van. Heel gaaf!
    Geniet van alles wat er gebeuren gaat en wij duimen voor jullie mee!
    Lieve groeten juf Greetje

• 03 Mei 2015 - 16:03

Oma Greet En Opa Jaap:

Lieve Martine, Dennis,Rama en Yulin.
    Gisteravond zijn wij van de camping thuis gekomen en tijdens het eten kregen we van Liane en William alle dagen de verslagen uigeprint. ( want wij hadden geen verbinding)
    Jullie begrijpen de emotie was compleet, de eerste week van jullie kan niet meer stuk.
    Lieve Yulin een filmster krijgt niet zoveel aandacht als jij, denk maar aan de kranten en T.V.
    Wat is dit geweldig voor jullie allemaal de warmte en de liefde spat eraf. Wij zijn vandaag bij Martijn geweest.

Veel liefs van ons.